Prostredníctvom týchto troch navzájom sa dopĺňajúcich činností sa Veolia podieľa na rozširovaní prístupu k zdrojom, na zachovávaní dostupných zdrojov a na ich obnove.
Veolia Slovensko je popredný dodávateľ služieb v oblasti energetiky a vodohospodárstva. Energetická divízia – Veolia Energia – patrí medzi najväčších výrobcov a dodávateľov tepla na Slovensku. Viac ako 25 rokov sa stará o teplo domova pre viac ako 90-tisíc domácností v 25 mestách. Od roku 2018 je i významný výrobca elektrickej energie a poskytovateľ podporných služieb pre prevádzkovateľa prenosovej sústavy. V rámci skupiny zabezpečuje aj služby pre priemyselných klientov a poskytuje riešenia v oblasti energetickej efektívnosti budov a ich komplexnú správu.
Viac na www.veoliaenergia.sk
Dôvody pre nasadenie Informačného systému údržby
Požiadavka na systém vychádzala od vedenia spoločnosti. Požiadavkou bolo:
- zabezpečenie procesu údržby minimálne na takej úrovni, ako v ostatných krajinách sveta, kde je VEOLIA aktívna;
- zlepšenie aktuálneho stavu evidencie, spracovania a prezentácie dát z procesov údržby;
- zjednotenie procesu údržby naprieč spoločnosťou;
- uľahčenie práce používateľom pri riadení a vykonávaní údržby;
- využitie dát a nového softvéru na lepšie riadenie procesu.
Z dôvodu skupinových nastavení mala skupina Veolia Energia na Slovensku výber z dvoch nadnárodných riešení a vo finále sa rozhodla pre EAM od spoločnosti INFOR, dnes Hexagon.
Priebeh implementácie
- Implementácia začala v roku 2019 vypracovaním štúdie na riadenie údržby. Následne prebehne interná diskusia o riešení Cloud vs. ON PREMISE a vzhľadom na okolnosti s integráciou s ERP systémom Helios Green zvíťazilo riešenie ON PREMISE. Aktuálne je systém prevádzkovaný na cloude v spoločnosti ORANGE. Výsledkom lokálnej implementácie je stav, že skupina Veolia Energia Slovensko dokáže pracovať v rámci regulácie sieťových odvetí na Slovensku a zároveň v rámci pravidiel korporátu, čo by v korporátnom Cloud riešení nebolo možné z dôvodu ovplyvnenia ostatných užívateľov tohto riešenia vo svete.
- Projekt pokračoval implementáciou procesov údržby v rokoch 2019-2020. Špecialitou bolo, že v rámci štruktúry skupiny Veolia Energia na Slovensku, spoločnosť C – bau, spol. s r.o. poskytuje údržbu väčšine slovenských pobočiek. Aj takýto komplikovaný proces sme dokázali v Infor EAM podporiť.
- Do konca roka 2021 boli dokončené práce na interface Infor EAM/Helios Green, Interface pozostával z viac ako 15tich samostatných prenosov. Plánované spustenie k 1. 1. 2022 prebehlo úspešne.
- V roku 2022 je plánovaný ROLL – OUT riešenia na ďalšie lokality v SR.
Prínosy informačného systému údržby
- zjednodušenie procesov údržby vrátane podpory pre jednotlivé role v procese
- sprehľadnenie práce pre používateľov
- podpora pre investičné aktivity
– sledovanie a vyhodnotenie nákladov - interface medzi systémami
– každý pracovník robí iba v jednom (svojom) systéme - reporting na mieru podľa požiadaviek
Vyjadrenie zákazníka:
Zuzana Svobodová
vedúca oddelenia nástrojov, zodpovedná za implementáciu C-bau, spol. s r.o. člen skupiny Veolia Energia na Slovensku
Rozhodnutie používať EAM odštartovalo u nás dlhý proces optimalizácie údržby a zjednocovania databázy. Spoločnosť Inseko je pre nás veľkou podporou, ich nápady a riešenia na vylepšenie posúvajú naše myšlienky ešte ďalej. EAM je vynikajúci nástroj na riadenie údržby, dokáže pokryť celý proces od samotného výkonu práce a zaznamenania času práce, či externých nákladov až po manažérske reporty a KPI, pre lepšie riadenie či už ľudí alebo financií. Spojenie EAM-u s ERP systémom nám poskytne komplexný pohľad na údržbu a na to, kde a ako efektívne sa používajú finančné prostriedky.
Patrik Borš
vedúci oddelenia MaR a riadiacich systémov, užívateľ Eam-u C-bau, spol. s r.o. člen skupiny Veolia Energia na Slovensku
Z pohľadu každodenného užívateľa nástroja na riadenie údržby INFOR EAM z pozície vedúceho oddelenia môžem povedať, že v porovnaní s predošlým systémom sa zjednodušil a samozrejme aj urýchlil celý administratívny proces. Zjavná je teda úspora času, následne finančných nákladov- zdrojov údržby, zlepšením produktivity práce zamestnancov. Jednou z výhod je detailná kontrola odpracovaného času a eliminácia chýb ľudského faktora. Z pohľadu koordinácie plánovanej ( preventívnej a legislatívnej) údržby nám EAM pomohol zosúladiť harmonogramy týchto prác a následne ďalej pracovať so zistenými nedostatkami tak, aby nedochádzalo k nežiaducemu predlžovaniu nevyhovujúceho skutkového stavu. V neposlednom rade za veľký prínos považujem funkčný interface medzi EAM a finančným systémom, ktorý uživateľsky výrazne zjednoduší prácu, proces nákupu, obstarávania služieb a taktiež urýchlenie ostatných interných procesov. Spoločnosť INSEKO ako náš partner pristupovala v procese implementácie EAM-u v našej spoločnosti tak, aby zohľadňovala a zapracovala do systému mnohé často krát náročné požiadavky všetkých zainteresovaných strán.