SPUR a.s. v číslach
Výrobné haly: 14 566 m²
Sklady: 74 128 m²
Príjmy: 2,5 miliardy Kč (2023)
Spoločnosť zamestnáva 850 zamestnancov, z ktorých viac ako 60 má zdravotné znevýhodnenie.
Ciele implementácie natívnej Android aplikácie KOLOSS
Tlak na prípravu tovaru na expedíciu, sledovanie odchádzajúceho tovaru a jeho rýchle nakladanie sa zvyšuje. Logistické procesy sa doteraz riešili prostredníctvom skladového modulu systému ERP. Pracovníci logistiky sa do systému prihlasovali prostredníctvom vzdialenej pracovnej plochy. Toto pripojenie však nebolo vždy stabilné, s ukončením podpory operačného systému Windows a prechodom na zariadenia so systémom Android bolo čoraz ťažšie nájsť funkčné riešenie pre RDP v systéme Windows. Okrem toho, aby sa zjednodušilo prihlasovanie, pracovníci logistiky sa prihlasovali len pod menom svojej pracovnej skupiny. To malo za následok stratu sledovateľnosti toho, kto vykonal konkrétnu transakciu.
- Podpora štandardných logistických procesov.
- Stabilita, jednoduché používanie a maximálna účinnosť.
- Pomoc pri riešení špecifík, ktoré SPUR potrebuje na zabezpečenie kvality polotovarov.
- Prihlásenie pomocou QR kódu pre každého člena tímu, pre podporu dohľadateľnosti údajov a auditu.
- Plné využitie možností Zebra DataWedge vrátane podpory skenera na zrýchlené porovnávanie informácií.
Priebeh implementácie
Stav prác bol pravidelne týždenne reportovaný spolu s pripomienkami spoločnosti SPUR počas priebežného testovania aplikácie.
V aplikácii boli vytvorené nasledujúce moduly:
- Zmena umiestnenia/preskladnenie
- Príjem tovaru z NO
- Príprava expedície
- Prepravné úlohy
- Inventúra
- Prijímanie reklamácií
- MRB – riadenie kvality
- Zrenie a aktivácia polotovarov
- Zebra DataWedge
Prínosy implementácie INSEKO v SPUR
Dostupnosť informácií – aplikácia umožňuje mať v reálnom čase potrebné informácie pre logistiku.
Audit – poskytuje prehľad o všetkých vykonaných transakciách, vrátane mena používateľa.
Zvýšený komfort ovládania – urýchľuje „načítanie krabíc“ vďaka plnému využitiu skenera Zebra DataWedge a jednoduchého ovládania samotnej aplikácie.
Zvýšená efektivita logistiky – vďaka komplexnému pokrytiu úloh a informáciám v jednej aplikácii.
Vyjadrenie zákazníka:
Michal Kovařík
IS/IT
„Vďaka aplikácii sme dosiahli väčšiu stabilitu, komfort a produktivitu v operatívnych logistických operáciách. Dokážeme lepšie monitorovať činnosti našich zamestnancov a využívať informácie na ich zefektívnenie. Výrazne sa rozšíril aj sortiment technických prostriedkov používaných pri logistických prácach. Ergonómiu ovládacích prvkov sme dokázali oveľa lepšie prispôsobiť požiadavkám pracovníkov. Technické riešenie lepšie zodpovedá dnešným technologickým možnostiam a prostriedkom.“