Vývoj a výroba dvojkolies si vyžaduje špeciálne znalosti, skúsenosti a neustále sebazdokonaľovanie. Odbornosť spoločnosti sa vyvinula počas mnohých desaťročí a nedá sa jednoducho preniesť alebo napodobniť. Je jadrom ich služieb. Výrobu kolies a dvojkolies vnímajú ako „bežiaci“ proces s mnohými zmenami a výzvami. Ich vnútorným motorom je inovatívny prístup, ktorý im pomáha udržať výrobky v rámci odvetvia na špičkovej úrovni.
Problémy z minulosti:
- Chýbajúci nástroj na vyhodnocovanie zberu dát z výroby, ktorý by v reálnom čase vychádzal z tvrdých dát s chronologickou sledovateľnosťou.
- Ťažké vyhodnocovanie efektivity ľudských zdrojov.
- Komplikované riadenie údržby rozsiahleho strojového parku.
- Znížená prehľadnosť plánovania údržby.
- Zložitý prístup údržbárov k prehľadu náhradných dielov opravovaného zariadenia.
Priebeh implementácie PM Toolkit a iWi:
- Pilot PMT sa realizoval na linke kolies s automatickou manipuláciou, rollout sa postupne realizoval naprieč všetkými prevádzkami obrábania a linky montáže.
- Špecifické požiadavky na integráciu s PMT, PIS a IFS.
- Migrácia DB PMT na Oracle.
- Implementácia riadenia údržby iWi web pre pilotnú linku.
- Nasadenie iWi mobilnej aplikácie.
- Rollout iWi.
Prínosy PMT:
- Vďaka hlbokým znalostiam strojov a ich riadiacich systémov zaznamenáva spoločnosť GHH-Bonatrans signály na identifikáciu produktívnych a neproduktívnych výrobných časov.
- Detailná a prehľadná štatistická analýza jednotlivých fáz výroby im umožňuje zamerať sa na zvyšovanie efektivity výrobných zariadení, zvýšenie produktivity práce a v konečnom dôsledku aj na optimalizáciu noriem spotreby času.
- Historicky porovnateľné dáta dostupné na ďalšie analýzy.
- V programe PMToolkit evidujú okrem prehľadu o výrobe a vzniknutých prestojoch aj čas práce operátorov na jednotlivých strojoch. Worklogy (evidencia práce operátora) sa ďalej používajú na výpočet miezd.
- Vizualizácie v aplikácii aj na LED obrazovkách sú informačný aj motivačný prvok.
Prínosy iWi:
- Digitalizácia všetkých požiadaviek na údržbu s prístupom z webového prostredia.
- Zefektívnenie procesu riadenia údržby.
- Prehľad všetkých uskutočnených výkonov pracovníkov údržby a reálne prehľady vyťaženia pracovníkov.
- Prehľad kompatibilných náhradných dielov pre opravované zariadenie priamo z aplikácie iWi.
- Vkladanie fotografií k zákazke priamo z aplikácie iWi.
- Z aplikácie iWi dostupná dokumentácia.
- Z aplikácie iWi dostupná história opráv zariadení.
- Prehľad všetkých zvyšných zákaziek na údržbu s ich farebným rozlíšením a zoradením podľa priorít.
- Rozplánovanie rozvrhu preventívnej údržby až na úroveň jednotlivých činností pre zamestnancov.
- Checklisty pre zákazku údržby.
- Prenos údajov do IFS na vyhodnocovanie nákladov údržby.
Inovatívne nástroje PM Toolkit a iWi slúžia spoločnosti GHH-Bonatrans na trvalé zlepšovanie a sú už neoddeliteľnou súčasťou ich pracovných prostriedkov.
Vyjadrenie zákazníka:
Miroslav Svoboda
Průmyslový inženýr Bonatrans Group, a.s.
„Pre kvalitné riadenie je potrebné kvalitné dáta.“ „Nepotrebujeme sledovat ľudí v práci, stačí nám sledovať prácu strojov.“